Divorce'u İzlemeli Misiniz? (Dizi İncelemesi)


Divorce, henüz iki bölümü yayınlanmış, başrollerini Sarah Jessica Parker ve Thomas Haden Church'ün paylaştığı yeni bir "komedi" dizisi. Dizinin bölümler 30'ar dakikalık. Sharon Hogan tarafından yaratılan dizide, Parker da yapımcılar arasında. Biraz ıvır zıvır bilgi de verecek olursam: Divorce, Thomas Haden Church ve Sarah Jessica Parker'ın paylaştığı ilk başrol değil, ikili daha önce 2008 yapımı Aşkın Yaşı Yok filminde birlikte oynamıştı. Aldığı birçok teklife rağmen, Divorce, Sex and the City'den sonra Sarah Jessica Parker'ın ilk dizi girişimi. Tıpkı Sex and the City'de olduğu gibi bu dizi de HBO yapımı ve Parker da yapımcılar arasında. Aynı zamanda dizide Diane karakterini canlandıran Molly Shannon ve Sarah Jessica Parker, Sex and the City (1998)'nin üç bölümünde birlikte rol almışlardı.

Fragman


Gelelim dizi hakkındaki fikirlerime...

Komedi demeye bin şahit lazım! Yayınlanan iki bölümü de izledim ve yüzümde tek bir mimik bile oynamadı. Dizi kendinden önceki yapımları biraz taklit eder gibi. Dizinin pilot bölümünde gösterilen olaylar daha farklı şekilde çekilseydi aslında komik olabilecek olaylardı. Ancak sorun oyuncularda mı yönetmende mi bilmiyorum ama hiçbir şekilde komik değildi. Nedense başrollerin biraz pasif kaldığını düşünüyorum. Sarah Jessica Parker şimdilerde yaşı gereği hep orta yaşlı anneyi canlandırıyor. 2015'te Roma'da Aşk Başkadır filminde rol almıştı. Ancak maalesef o film de başka bir hayal kırıklığı olmuştu. (IMDb puanı 4.8) Maalesef bu dizi de Sex and the City'yi gölgede bırakabilecek gibi görünmüyor. Sarah Jessica Parker'ın o ince, çocuksu sesi, haraketleri canlandırdığı karaktere hiç uymuyor. Sanki hiçbir şey değişmemiş gibi, hala 1998'deyiz ve hala Sex and the City'de oynuyormuş gibi. Sanki dizide Carrie Bradshaw'ın boşanma sürecini izliyoruz. Parker'ın oyunculuğu belki Sex and the City'de bu kadar dikkat çekmiyordu ama bunun gibi bir yapımda eksik kalıyor.  Thomas Haden Church biraz fazla donuk. Church'ü bugüne dek komedi filmlerinde hep yan rollerde izlemiştim. Açıkçası Divorce'daki performansını pek başarılı bulmadım.

Senaryoda eksiklikler var. Karakterler gerçekçi değil. Sanıyorum bu biraz da yönetmenle alakalı. Dizide herkes biraz fazla kibarmış gibi. Gerçekçi tepkileri yok karakterlerin. Anne-baba ve çocuk ilişkileri gerçekçi çizilmemiş. Sanki insan değillermiş gibi. Bana bizim gibi insanları anlatan, içten bir şeymiş gibi gelmiyor. Ben kurguyum diye bağırıyor dizi. Komedi gerçekten zor bir iş. Ki özellikle böyle bir dizide tatsız olaylara gülebilmeliyiz. Ve bu ciddi ve tatsız olayları, durumları komik göstermek gerçekten zor bir iş. Aynı zamanda dizi oldukça sıkıcı. 30 dakika gibi kısa bir süresi olmasına rağmen, dayanamayıp başka şeylerle uğraştım.

Sen de diziyi nasıl gömdün! Hiç mi iyi tarafı yok? derseniz. Ben açıkçası devam etmeyi düşünmüyorum. Sarah Jessica Parker'ın takıntılı bir fanıysanız ya da içinizde bir yerlerde Sex and the City'ye özlem duyuyorsanız sevebilirsiniz. Divorce, bence Sex and the City'nin oldukça karamsar ve sıkıcı hali gibi. Dizinin IMDb puanı da dediklerimi destekler nitelikte: 6,5. Daha ilk iki bölümden böyle ortalama bir puanla başlaması dizinin geleceği için hayra alamet değil. Keşke Sarah Jessica Parker televizyona geri dönmek için biraz daha bekleseymiş. Yazık olmuş... Parker'ın kariyerinin parlayan yıldızı hep Sex and the City olarak kalacak sanırım.

Sizi diziden birkaç fotoğrafla baş başa bırakıyorum. Başka bir inceleme yazısında görüşmek dileğiyle!










Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.